Garantijas

Vispārīgi noteikumi
 

Kas ir iekļauts garantijā?
Pie katras preces ir norādīti tās garantijas noteikumi.

Garantijas termiņš
Pie katras preces ir norādīts tās garantijas 
termiņš, sākot ar preces iegādes brīdi.

Ko IKEA darīs, lai novērstu bojājumu?
IKEA darbinieki pārbaudīs attiecīgo preci un izvērtēs, vai garantijas noteikumi attiecas uz šo bojājumu. IKEA darbinieki izvērtēs, vai defektu novērst vai samainīt attiecīgo preci pret tādu pašu vai līdzvērtīgu. Ja garantijas noteikumi attiecas uz šo defektu, IKEA maksās par remontu, rezerves daļām, darbaspēka un ceļa izdevumiem, kas tā rezultātā radušies IKEA, ja attiecīgajai precei var piekļūt bez papildu izdevumiem. Tas neattiecas uz remontdarbiem, ko veic persona, kas nav IKEA pilnvarots pārstāvis. Remonta laikā samainītās bojātās detaļas ir IKEA īpašums. Ja IKEA vairs nepārdod attiecīgo preci, IKEA to samainīs pret līdzvērtīgu. IKEA izvērtē, kāda prece uzskatāma par līdzvērtīgu.

Garantijas noteikumi
Garantija ir spēkā no preces iegādes brīža IKEA vai no preces piegādes brīža, ja tas ir vēlāks. Lai izmantotu garantiju, ir jāuzrāda pirkuma čeks.

Izņēmuma gadījumi
Šī garantija neattiecas uz precēm, kas ir nepareizi glabātas, montētas vai lietotas un kas ir labotas vai kas ir nepareizi tīrītas vai tīrītas, izmantojot nepiemērotus tīrīšanas līdzekļus. Garantija neattiecas uz standarta nolietojumu, iegriezumiem, skrāpējumiem vai bojājumiem, kas radušies trieciena vai negadījuma rezultātā. Garantija nav spēkā, ja preces glabā ārā vai korozīvā vidē vai ja tās nelieto mājsaimniecības nolūkā (ja nav norādīts citādi). Garantija neattiecas uz augiem, spuldzēm, baterijām, tekstilizstrādājumiem, pēc pasūtījuma izgatavotām virsmām un precēm no nocenoto preču nodaļas. Garantija neattiecas uz nejaušiem vai izrietošiem bojājumiem. Uzzini vairāk, izlasot katrai precei piestiprināto preces aprakstu.

Kopšanas norādījumi
Lai garantija būtu spēkā, ir jāievēro katras preces kopšanas norādījumi.

Vispārējas tiesības
Šī garantija dod tev konkrētas tiesības. Tās nekādā veidā neietekmē tavas likumiskās tiesības. Precēm, kurām nav piemērota IKEA garantija, ir spēkā likumiskās tiesības. Par savām tiesībām vari uzzināt Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Kur vērsties pēc palīdzības?
Pēc palīdzības var vērsties IKEA veikalā vai rakstot mums e-pastu. Lai izmantotu garantiju, ir jāuzrāda pirkuma čeks.

Vairāk informācijas veikala informācijas stendā.

Vannasistaba

GODMORGON

Uz ko attiecas šī garantija? 

Garantija attiecas tikai uz šo mājās lietoto preču materiālu un apdares defektiem:

  • GODMORGON mēbeles;
  • GODMORGON kājas;
  • GODMORGON kastes ar nodalījumiem;
  • GODMORGON 5 kastes ar vākiem.

Uz kādiem gadījumiem neattiecas šī garantija? 
Šī garantija neattiecas uz standarta nolietojumu, iegriezumiem, skrāpējumiem vai bojājumiem, kas radušies trieciena, negadījuma vai ūdens nogulšņu rezultātā. Rūpīgi jāievēro montāžas un kopšanas norādījumus. Šī garantija neattiecas uz precēm, kas ir nepareizi glabātas, montētas, uzstādītas vai lietotas, kas ir labotas vai kas ir nepareizi tīrītas vai tīrītas, izmantojot nepiemērotus tīrīšanas līdzekļus. Šī garantija nav spēkā, ja attiecīgā prece ir lietota ārā vai korozīvā vidē.
Tā neattiecas arī uz bojājumiem, kas radušies negadījuma rezultātā.

VANNASISTABAS JAUCĒJKRĀNI UN IZLIETNES

Uz ko attiecas šī garantija?
Šī garantija attiecas uz visām vannasistabas izlietnēm, kā arī IKEA sifoniem un jaucējkrāniem. Garantija attiecas tikai uz mājās lietoto vannasistabu izlietņu un jaucējkrānu materiālu un apdares defektiem. 

Uz ko neattiecas šī garantija?
Garantija neattiecas uz jaucējkrāna filtru/aeratoru, kas ir regulāri jātīra vai jāmaina, kad tas ir nolietojies.

Guļamistaba

MATRAČI

Uz ko attiecas šī garantija? 
Šī garantija attiecas uz šādiem iepriekš tekstā minēto matraču un/vai gultas pamatņu materiālu un apdares defektiem:
  • koka rāmji un atsperes – koka pamatnes atsperu matračiem;
  • atsperes – atsperu matračiem;
  • porolona pildījums – porolona matračiem;
  • lateksa pildījums – lateksa matračiem;
  • koka rāmis un redeles – gultas pamatnēm. 
Uz kurām precēm neattiecas šī garantija?
Garantija neattiecas uz virsmatračiem, gultas pamatnēm ar redelēm SULTAN LADE un matrači JÖMNA. Garantija neattiecas uz bērnu gultu matračiem un dīvānu matračiem.

PAX/KOMPLEMENT

Uz ko attiecas šī garantija? 
Garantija attiecas uz šo PAX/KOMPLEMENT skapju un iekšējo organizatoru, kas lietoti mājās tikai apģērbu un apavu glabāšanai, detaļu materiālu un apdares defektiem:
  • rāmji;
  • veramās durvis un eņģes;
  • rāmju sadalītāji un plaukta ieliktņi;
  • bīdāmās durvis un bīdāmo durvju mehānisms;
  • KOMPLEMENT mantu organizatori. 
Uz kurām precēm neattiecas šī garantija?
KOMPLEMENT ieliktnis rotaslietām, KOMPLEMENT ieliktnis ar 4 nodalījumiem, KOMPLEMENT ieliktnis ar nodalījumiem, KOMPLEMENT izvelkamā plaukta sadalītājs, KOMPLEMENT kaste, KOMPLEMENT atvilktnes paliktnis un KOMPLEMENT izvelkamais spogulis ar āķiem.

Katli un pannas

SENSUELL katli un pannas

Uz ko attiecas šī garantija?
Šī garantija attiecas uz visu iepriekš tekstā minēto kolekciju materiāliem, apdari un lietojamību. Šī garantija attiecas uz:
  • pamatnes stabilitāti;
  • mazgāšanu trauku mazgājamajā mašīnā mājās.
Uz kādiem gadījumiem neattiecas šī garantija? 
Garantija neattiecas uz virtuves piederumu izskata izmaiņām, ja vien tas būtiski neietekmē to darbību.

SENIOR katli un pannas

25 gadu garantija.

IKEA 365+ katli un pannas

Uz ko attiecas šī garantija? 
Šī garantija attiecas uz visiem iepriekš minēto virtuves piederumu materiāliem, apdari un lietojamību. Šī garantija attiecas uz:
  • pamatnes stabilitāti
  • mazgāšanu trauku mazgājamajā mašīnā mājās (izņemot preces ar nepiedegošo pārklājumu vai čuguna traukus, kurus ieteicams mazgāt ar rokām)
  • nepiedegošajām īpašībām pannai, kam ir nepiedegošs pārklājums.

Visiem katliem un pannām, kam nav pretpiedeguma pārklājuma, ir 15 gadu garantija.

Visiem katliem un pannām ar pretpiedeguma pārklājumu ir 5 gadu garantija.

Uz kādiem gadījumiem neattiecas šī garantija? 

Garantija neattiecas uz virtuves piederumu izskata izmaiņām, ja vien tas būtiski neietekmē to darbību.

TROVÄRDIG pannas
5 gadu garantija.

Virtuve

METOD virtuves iekārta

Uz kurām precēm attiecas šī garantija? 
Garantija attiecas tikai uz precēm, kas lietotas virtuvē mājas apstākļos. Garantija attiecas tikai uz šīm METOD virtuves iekārtas daļām: 
  • skapīšu rāmji;
  • fasādes;
  • UTRUSTA eņģes;
  • MAXIMERA pilnīgi izvelkamas atvilktnes;
  • UTRUSTA rūdītā stikla un melamīna plaukti;
  • cokoli;
  • kājas;
  • nosegplāksnes;
  • dekoratīvās loksnes un dekoratīvās līstes;
  • darba virsmas, izņemot LILLTRÄSK;
  • izlietnes, izņemot FYNDIG.
Uz kurām precēm neattiecas šī garantija? 
Garantija neattiecas uz šīm daļām:
  • rokturi;
  • ERSÄTTARE bīdāmās eņģes daļēji iebūvējamai trauku mazgājamajai mašīnai;
  • BEHJÄLPLIG bīdāmās eņģes iebūvējamai trauku mazgājamajai mašīnai;
  • FÖRVARA atvilktnes;
  • UTRUSTA stiepļu grozi.
  • TUTEMO, HÖRDA, TORNVIKEN un 
  • VADHOLMA ir 10 gadu garantija, bet KNOXHULT un SUNNERSTA virtuves iekārtām ir 2 gadu garantija.

KNOXHULT virtuves iekārta

KNOXHULT virtuves iekārtām ir 2 gadu garantija. 

SADZĪVES TEHNIKA

Uz ko attiecas šī garantija? 
Šī garantija attiecas uz sadzīves tehnikas defektiem, kas radušies nepareizas uzbūves vai materiālu bojājuma gadījumā, kas konstatēti no pirkuma brīža IKEA veikalā. Garantija attiecas tikai uz precēm, kas lietotas mājās. Izņēmumi ir aprakstīti sadaļā “Uz kurām precēm neattiecas šī garantija?”. Ja garantijas noteikumi attiecas uz šo defektu, garantijas termiņā IKEA maksās par remontu, detaļām, darbaspēka un ceļa izdevumiem, kas tā rezultātā radušies IKEA, ja attiecīgajai sadzīves tehnikai var piekļūt bez īpašiem izdevumiem. Šādos gadījumos ir spēkā ES pamatnostādnes (Nr. 99/44/EC) un attiecināmie vietējie tiesību akti. Samainītās detaļas ir IKEA īpašums.

Uz kurām sadzīves tehnikas precēm attiecas šī garantija?
Visai IKEA sadzīves tehnikai ir piecu (5) gadu garantija, izņemot TILLREDA un LAGAN sadzīves tehniku, kam ir  2 gadu garantija.

Kāds ir garantijas termiņš? 
IKEA sadzīves tehnikai ir piecu (5) gadu garantija no pirkuma brīža IKEA veikalā. TILLREDA un LAGAN sadzīves tehnikai ir divu (2) gadu garantija no pirkuma brīža. Ja sadzīves tehnikas apkopi veic garantijas ietvaros, garantijas termiņš nepagarinās ne sadzīves tehnikai, ne samainītajām detaļām.

Kas veic apkopi?
Apkopi veic IKEA pilnvarotā apkopes uzņēmuma darbinieki vai šā uzņēmuma pilnvaroti sadarbības partneri.

Uz kādiem gadījumiem neattiecas šī garantija?
  • Standarta nolietojums;
  • tīši bojājumi vai bojājumi, kas radušies neuzmanības vai lietošanas norādījumu neievērošanas, nepareizas uzstādīšanas vai tāda bojājuma dēļ, kas radies, pieslēdzot ierīci neatbilstošai strāvai, kā arī bojājumi, kas radušies ķīmiskas vai elektroķīmiskas reakcijas vai korozijas rezultātā, un ūdens izraisīti bojājumi, tostarp, bet ne tikai tādi, kas radušies pārāk kaļķaina ūdens dēļ, un bojājumi, kas radušies anormālu vides apstākļu rezultātā;
  • maināmas detaļas, ieskaitot baterijas un lampas;
  • nefunkcionālas vai dekoratīvas detaļas, kas neietekmē sadzīves tehnikas pareizu darbību, ieskaitot skrāpējumus un iespējamas krāsas izmaiņas;
  • bojājumi, kas radušies negadījuma rezultātā, ja to izraisījis svešķermenis vai vielas, filtru, cauruļu vai mazgāšanas līdzekļa nodalījuma tīrīšana;
  • šādu detaļu bojājumi: keramiskais stikls, piederumi, trauki vai galda piederumu turētājs, ūdens ievades vai izvades caurules, blīves, lampas un abažūri, ekrāni, rokturi, karkass vai tā daļas. Izņemot gadījumus, kad var pierādīt, ka šo bojājumu cēlonis ir ražošanas defekts;
  • gadījumi, kad tehniskās apkopes darbinieks nav konstatējis bojājumu;
  • remonts, ko veic kāds, kas nav mūsu pilnvarots apkopes uzņēmuma darbinieks un/vai pilnvarotā apkopes uzņēmuma sadarbības partneris, vai, ja remontā izmantotās detaļas nav oriģinālas;
  • remonts, kas nepieciešams nepareizas uzstādīšanas rezultātā;
  • ja sadzīves tehnika nav lietota mājsaimniecības nolūkā, bet, piemēram, profesionālā nolūkā;
  • bojājumi, kas radušies transportēšanas rezultātā. Ja ierīci mājās vai citur ved pircējs, IKEA neatbild par bojājumiem, kas var rasties transportēšanas rezultātā. Tomēr gadījumā, ja ierīci piegādā IKEA un ja šīs piegādes laikā ierīcei radušies bojājumi, tos atlīdzinās IKEA (tomēr ne šīs garantijas ietvaros). Iesniedzot garantijas pieteikumu attiecībā uz pēdējo, iepriekš minēto noteikumu, pircējam ir jāsazinās ar IKEA Klientu apkalpošanas nodaļu tīmekļa vietnē IKEA.lv;
  • maksa par IKEA sadzīves tehnikas pirmo uzstādīšanu. Šie ierobežojumi neattiecas uz pareizu darbu, ko veic kvalificēts speciālists, izmantojot IKEA oriģinālās detaļas, lai pielāgotu sadzīves tehniku tehniskajām drošības prasībām, kas ir spēkā citā ES dalībvalstī. 

VIRTUVES JAUCĒJKRĀNI

Uz ko attiecas šī garantija? 

10 gadu garantija attiecas uz visiem IKEA virtuves jaucējkrāniem. Garantija attiecas uz materiālu un apdares defektiem. Garantija attiecas tikai uz preču lietošanu mājās. 

Uz kādiem gadījumiem neattiecas šī garantija?
Garantija nav spēkā, ja attiecīgā prece ir lietota korozīvā vidē.

Dzīvojamā istaba

Dīvāni un atpūtas krēsli

Uz ko attiecas šī garantija? 
Garantija attiecas tikai uz šo mājās lietoto preču detaļu materiālu un apdares defektiem:
  • rāmji;
  • sēdvietas un atzveltnes spilveni.
Garantija attiecas uz šādām precēm:
  • EKEBOL trīsvietīgs dīvāns;
  • EKTORP sēdmēbeles;
  • FÄRLÖV sēdmēbeles;
  • GRÖNLID sēdmēbeles;
  • KARLSTAD dīvāns;
  • KIVIK sēdmēbeles;
  • KLIPPAN dīvāni;
  • KNISLINGE sēdmēbeles;
  • KNOPPARP dīvāni;
  • KUNGSHAMN sēdmēbeles;
  • LANDSKRONA sēdmēbeles;
  • NOCKEBY sēdmēbeles;
  • NORSBORG sēdmēbeles;
  • STOCKSUND sēdmēbeles;
  • SÖDERHAMN sēdmēbeles;
  • TIMSFORS sēdmēbeles; 
  • VALLENTUNA sēdmēbeles;
  • VIMLE sēdmēbeles;
  • EKENÄS atpūtas krēsls un kāju soliņš;
  • POÄNG atpūtas krēsli un kāju soliņš;
  • EKERÖ atpūtas krēsls;
  • GRÖNADAL atpūtas krēsls;
  • KOARP atpūtas krēsls;
  • NOLMYRA atpūtas krēsls;
  • RÅDVIKEN atpūtas krēsls;
  • STRANDMON atpūtas krēsls un kāju soliņš;
  • VEDBO atpūtas krēsli.
Kam šī garantija netiek piemērota?
Šī garantija netiek piemērota precei, kura ir nepareizi salikta, glabāta un / vai uzstādīta, samontēta, neievērojot montēšanas instrukcijas, lietota neparedzētam mērķim, nolaidības dēļ un / vai tīši bojājot, ir tīrīta ar neatbilstošiem tīrīšanas līdzekļiem un / vai neatbilstošā veidā.

Garantija netiek piemērota dabīgam izstrādājuma nolietojumam vai tā īpašību izmaiņām, jebkādiem nejaušiem bojājumiem (iesitumiem, skrāpējumiem u.tml.). Garantija nav spēkā, ja prece uzstādīta publiskas lietošanas vietās, ārpus telpām vai korozīvā vidē. Garantija nav spēkā arī nejauši nodarīta kaitējuma gadījumā. 

Biroja mēbeles

Biroja krēsli

Cik ilgi ir spēkā šī garantija?

VOLMAR, MARKUS un LÅNGFJÄLL biroja krēsliem ir 10 gadu garantija.

Uz ko attiecas šī garantija?
Garantija attiecas uz šādu daļu materiālu un apdares defektiem:
  • rāmis;
  • kustīgās detaļas.
Kustīgās daļas ir daļas, kas veic kustības un regulēšanas funkciju. Garantija tiek piemērota biroja krēslu ritenīšiem, gāzes cilindriem, mehānismiem, roku balstu un atzveltnes regulēšanas mehānismiem.

BEKANT un GALANT darba vietas mēbeles un mēbeles mantu glabāšanai

Kāds ir garantijas termiņš?
BEKANT un GALANT darba vietas mēbelēm un mēbelēm mantu glabāšanai ir 10 gadu garantija.

Uz ko attiecas šī garantija?
Garantija attiecas uz BEKANT darba vietas mēbeļu un GALANT mantu glabāšanas mēbeļu galveno detaļu materiāliem, apdari un lietojamību.