Būtu savādi, ja KLIPPAN dīvāna stāsts nebūtu sācies tieši mājās. Ideja dzima IKEA preču izstrādes speciālista Larsa Engmana mājās – viņa sešgadīgā meita kopā ar draugiem bija pamanījusies sabojāt jau vairākus dīvānus, pa tiem lēkājot. Larss sāka aizdomāties – vai tiešām nav iespējams radīt labu dīvānu par pieņemamu cenu, kas būtu arī bērniem draudzīgs un spētu izturēt lēkāšanu pa to? Tāda tipa dīvānam nedrīkstētu būt asu malu un ideālā gadījumā – tā pārvalkam būtu jābūt noņemamam.

Larss Engmans ķērās pie darba, par pamatu izmantojot jau esošu IKEA dīvānu, un padarīja to vēl lābāku. Viss nevajadzīgais tika noņemts un radās KLIPPAN dabiskā, atturīgā forma. Šādi izdevās samazināt arī dīvāna cenu. Tieši tā arī radās dizaina klasika.

Gadu gaitā IKEA klāstā ir bijis simtiem dažādu KLIPPAN pārvalku, gan neuzkrītošu, gan spilgtu un arī ļoti izteiksmīgu. Interesanti, ka dīvāna izmēru savulaik nācās pielāgot toreizējam audumu platuma standartam – savulaik auduma baķi bija 150 cm plati. Šāds izmērs bija vajadzīgs, lai varētu izgatavot noņemamu pārvalku. Pārvalku varēja ne tikai noņemt, bet ērti ielikt standarta tipa veļasmašīnā un izmazgāt. Tiem, kas iegādājās KLIPPAN, vairs nebija jāsatraucas  par izlijušu kafiju vai netīrumiem uz dīvāna – pārvalku varēja mazgāt un mainīt pēc nepieciešamības.

Jo vairāk dažādu pārvalku parādījās piedāvājumā, jo populārāks kļuva KLIPPAN. Latvijā iecienītākais pārvalks ir tumši pelēkā krāsā. Kopš KLIPPAN  parādīšanās 1980. gadā, tas  ir kļuvis par dīvānu, kas ir iecienīts kā mājokļos, tā publiskās telpās, jo ir apbrīnojami funkcionāls. Tas ir uzskatāms IKEA demokrātiskā dizaina principa piemērs.

Ar mērķi uzlabot ikdienas dzīvi

IKEA izpratnē funkcionalitāte nozīmē ikdienas aktivitātēs radušos vajadzību apmierināšanu. Piemēram, ēdamistabas krēsls apmierina vajadzību sēdēt pie ēdamgalda. Katrai precei ir primārā funkcija, kas ir pati būtiskākā. Plašākā kontekstā – svarīgi ir tas, cik ļoti konkrētā prece uzlabo dzīvi mājās.

IKEA rada produktus, kas ir praktiski, noderīgi, vajadzīgi un viegli kopjami. Precēm ir jāatbilst dažādu mājsaimniecību funkcionālajām vajadzībām, kā arī vajadzībām, kādas rodas, mainoties mājsaimniecības situācijai. Citiem vārdiem sakot, funkcionāla prece ir tāda, kas dod iespēju justies mājās labi un ērti neatkarīgi no dzīves pārmaiņām.

IKEA 80 gadi

Zviedrijas mēbeļu mazumtirgotājs IKEA ir plaši pazīstams visā pasaulē ar labu skandināvu dizainu un kvalitatīvām mēbelēm. Uzņēmums strādā saskaņā ar savu vīziju – "Radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem". Vīzijas nozīme ir plašāka par vienkāršu mājokļa labiekārtošanu. IKEA lepojas ar 80 gadu laikā ieviestajām inovācijām, risinājumiem, izcilajām precēm un uzņēmuma iniciatīvu, kas ļāvusi katru jaunu desmitgadi veidot nākotnes dzīvesveidu un stiprināt savu apņemšanos reaģēt uz cilvēku vajadzībām, ņemot vērā viņu ieradumus un vēlmes.

Šā gada augustā IKEA svin savu 5 gadu jubileju Latvijā.



X

Paziņojumi par to, ka prece atkal ir pieejama

Uzzini pirmais, kad nolūkoto [itemName] atkal varēs iegādāties:

Gatavs! Atliek vien sagaidīt paziņojumu.

Kad [itemName] atkal varēs iegādāties, tu saņemsi e-pastu